Citroën Visa

Merk + Type : Citroën Visa
Motor : 2-cilinder, 652cc, 35pk, luchtgekoeld
Kleur : Wit
Interieur : Bruine stof
Kilometerstand : 62.741 km
Bouwjaar : 1980
Brandstof : Benzine
Transmissie : 4-Versnellingsbak
Carrosserievorm : Hatchback
Aantal deuren : 5
Prijs : € 5.950
  In Frankrijk hebben wij weer een werkelijk schitterende en geheel originele Citroën Visa gevonden.

De Citroën Visa werd in 1978 op de markt gebracht. Gedurende de productieperiode van 10 jaar zijn er ruim 1.250.000 exemplaren van de band gerold. Aanvankelijk werd de Visa, als opvolger van de Ami-8, ontwikkeld op basis van de Fiat 127. Echter na de overname van Citroën door Peugeot in 1974 werden de plannen gewijzigd en werd deze nieuwe auto ontwikkeld op basis van de reeds bestaande Peugeot 104.

De Visa bleef dus 10 jaar in productie en kreeg in 1981 de eerste face-lift waarbij de gewijzigde voorzijde het meest in het oog springt. Deze facelift was nodig om de teruglopende verkoopcijfers weer een oppepper te geven hetgeen een geslaagde actie was, want de verkopen stegen weer behoorlijk. Want toen echter leidde tot hogere verkoopcijfers omdat de auto er weer moderner uitzag, wordt nu weer anders gewaardeerd omdat nu juist de oudere eerste types meer gezocht en gewild zijn.  

Dit eerste type van de Visa werd ook wel het 'varkensneusje' genoemd waarbij de grote voorbumper en de grill één geheel vormden.

Onze Visa is een echte één familie auto en komt uit het uiterste zuiden van Frankrijk. Ze is in december 1980 nieuw geleverd door de Citroën garage in Narbonne waar ook de 1e eigenaar woonde. Narbonne is gelegen aan de Middellandse Zee tussen Montpellier en Perpignan in departement 11 (Aude). Sinds 2000 is de auto gebruikt geweest door zijn dochter in Saint-Hippolyte-du-Fort in het erboven gelegen departement 30 (Gard). 
Het is een prachtige originele, nooit gerestaureerde en absoluut volledig roestvrije auto met voor 85% nog de 1e lak! Ook alle originele fabrieksstickers en stempels zijn nog aanwezig. Het interieur, uitgevoerd in bruine stof met een Pepita-ruitje, is vanaf nieuw door hoezen beschermd geweest en verkeert in een smetteloze staat. Het hemeltje is nog sprankelend wit, want er is ook nog nooit in de auto gerookt. Het asbakje is nog nieuw.

Ze is uitgerust met de kleine luchtgekoelde 2-cilinder boxermotor met 652cc.
Het leuke van deze Visa is dat dit het eenvoudige basismodel is. Zonder toeters en bellen. Schitterend in al zijn eenvoud. Destijds een echt no-nonsense vervoermiddel.

Tegenwoordig heeft de Visa een grote schare van liefhebbers en is in 2000 de Citroën Visa Club opgericht. Een actieve club met inmiddels zo'n 140 leden, die voor de leden voorjaars- en najaarsritten organiseert, en bijeenkomsten en magazijndagen houdt.

De prijs voor deze mooie Visa is inclusief Nederlands kenteken, afleveringsbeurt en nieuwe APK. Wij berekenen geen afleveringskosten. Ook de tenaamstellingskosten nemen wij voor onze rekening. Onze prijs is dus all-in, volledig rijklaar en met een volle benzinetank!

Citroën Visa   Franse klassieker
Citroën Visa   Klassieke auto - import Frankrijk
Citroën Visa   Oldtimer
Citroën Visa   Lage kilometerstand
Citroën Visa   Originele auto
Citroën Visa   Ongerestaureerde auto
Citroën Visa   Klassieker in topstaat
Citroën Visa   Roestvrij
Citroën Visa   Youngtimer
Citroën Visa   Automobiel jaren '60 en '70
Citroën Visa   Occasion import
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa
Citroën Visa


Aantal bezoekers: 4499247

Nieuwe auto's

  • Citroën GSA Club Break
    Bouwjaar: 1982
  • Citroën DS21 i.e. Halfautomaat
    Bouwjaar: 1971
  • Toyota Celica ST Liftback
    Bouwjaar: 1976
  • Citroën XM 2.0 16v SX
    Bouwjaar: 1996
  • Peugeot 304 S Cabriolet
    Bouwjaar: 1973
  • Peugeot 504 Break
    Bouwjaar: 1975
  • Citroën DS20 Pallas Halfautomaat
    Bouwjaar: 1973
  • Citroën CX2000 Pallas
    Bouwjaar: 1978
  • Citroën 2CV6 Charleston
    Bouwjaar: 1986
  • Citroén BX 16RS Break
    Bouwjaar: 1987
  • Mercedes 300D
    Bouwjaar: 1984
  • Citroën CX 22 TRS
    Bouwjaar: 1987
  • Peugeot 504TI
    Bouwjaar: 1973
  • Peugeot 405 GLS 1.6
    Bouwjaar: 1994
Klassieke oldtimer gezocht
Klassieke duitse oldtimer Alfa Romeo oldtimers Klassike Renault oldtimer Klassike audi oltimer Italiaanse klassieke Fiat Volkswagen oldtimers Klassieke Mercedes Benz oldtimer Klassieke Franse Peugeot oldtimer Klassike Opel oldtimer Citroën oldtimer - Franse klassieker Klassieke Ford oldtimer Volvo oldtimers
Webdesign Bureau: Methodus Internet