Morris Minor Tourer

  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer
  • Morris Minor Tourer

De Morris Minor werd in september 1948 op de London Motor Show geïntroduceerd en bleef tot 1971, dus maar liefst 23 jaar in productie. Van dit succesnummer zijn er ruim 1,6 miljoen verkocht, en het was de eerste Engelse waarvan er een miljoen zijn verkocht.

Het model werd ontworpen onder leiding van Alec Issigonis, die de opdracht kreeg een praktische, economische en betaalbare auto te ontwerpen. Hij was ook verantwoordelijk voor het ontwerp van de latere Mini. Door zijn vele innovatieve verdiensten op autogebied werd Alec in 1969 geridderd en mocht hij zich sindsdien Sir Alec Issigonis noemen.

Tijdens de gehele productieperiode is de Minor in nagenoeg ongewijzigde vorm geproduceerd. Afgezien van een groot aantal kleinere aanpassingen zijn de meest in het oog springende wijzigingen die van 1951 toen de koplampen van een lage positie in de grill naar de voorschermen verhuisden, gevolgd door een aanpassing van de voorruit die aanvankelijk uit twee delen bestond en later een ruit uit één geheel kreeg.

Van de Tourer, de benaming voor de cabriolet versie, zijn er slechts 74.960 gebouwd. Onze Minor is in 1993 vanuit Engeland naar Nederland gekomen en was vanaf 2005 in handen van de laatste eigenaar. Ze is op een bijzonder goede en mooie wijze gerestaureerd. De carrosserie ziet er prachtig uit, het interieur (in twee kleuren bekleed) is schitterend en ook onder motorkap en in de kofferruimte ziet alles er prima uit. De combinatie van het mooie blauwe lakwerk en de beige soft-top oogt zeer mooi. Het dashboard is prachtig afgewerkt met de centraal geplaatste chromen klok.

Ook technisch is ze prima onderhouden en ze rijdt, remt en stuurt uitstekend. Het onderhoud aan deze cabrio is eenvoudig en onderdelen zijn in ruime mate nog verkrijgbaar, tegen zeer betaalbare prijzen.

Het is een leuke en betaalbare familie auto om nog vele zomers van te genieten.

 

VERKOCHT

Included Taxes & Checkup

Specificaties

25-10-1962
4-cilinder - 1098cc - 45pk
5.196km afgelezen
Benzine
4-Versnellingsbak
Blauw met beige kunstleer
Cabriolet
2
1962 - Volledig gerestaureerd
Laatste eigenaar voor 15 jaar
 

NEED A HAND TO FIND YOUR CAR?

Compare List